Stichting Help

Sosuakids naar School

Nieuws 2018

September 2018

Rommelmarkt Boven Hardinxveld op 1 september 2018.

Rond de 150 vrijwilligers hebben de afgelopen maanden keihard gewerkt om deze jaarlijkse grote Goede Doelen Rommelmarkt te organiseren en het verliep allemaal vlekkeloos dankzij deze geweldige inzet en het mooie weer.

Onze stichting was uitgenodigd, op initiatief van Erik de Jong uit Boven Hardinxveld om, na 7 jaar, opnieuw op die markt te staan om zich te presenteren. Maar het allermooiste was dat wij dit jaar opnieuw in de opbrengst mochten delen. 50% van de opbrengst min de kosten gaat naar het Kerkcentrum en de overige 50% wordt verdeeld onder 2 goede doelen, waaronder onze stichting. Een prachtig bedrag werd ons ‘s avonds per symbolische cheque overhandigd. We zijn daarmee natuurlijk heel erg blij en weten nu, dat we hierdoor weer extra veel kunnen doen voor de kansarme kinderen in de Dominicaanse Republiek.

Nogmaals heel veel dank aan allen die dit mogelijk hebben gemaakt.

standHardinxveld2018

JUNI 2018

new-notebooks-and-pencil-rural-school
Reisverslag mei 2018

staat onder "reisverslagen"

APRIL 2018

Verbetering onderwijs
De Dominicaanse regering investeert steeds meer in het verbeteren van het onderwijs. Veel kinderen kunnen nu gedurende de hele dag onderwijs krijgen, terwijl dat voorheen slechts een halve dag was. Toch zijn nog niet alle scholen aangepast aan het nieuwe systeem en zijn er kinderen, merendeels schoolgaand in afgelegen gebieden, die het nog steeds met een halve dag onderwijs moeten doen.
Om een betere kwaliteit in het onderwijs te bereiken moeten voortaan nieuw aan te stellen docenten een extra toelatingsexamen afleggen. Ook aan de districtsbestuurders in het onderwijs worden nu hogere eisen gesteld.

FEBRUARI 2018

Colegio Asher
Een van de leerlingen van de Colegio Asher, Amauris is 10 jaar, maar heeft een beperking. Hij heeft een geestelijk niveau van een 5 jarig kind. Na 2 jaar met veel extra lessen en aandacht voor zijn beperking, gaat Amauris enorm vooruit met leren en is hij nu erg geinteresseerd in lezen.

Sosua Kid
Het droevige bericht bereikte ons dat op 1 februari een jongen van 9 jaar, die van de Sosua Kids gedurende jaren een schooluniform kreeg, bij een gasexplosie om het leven is gekomen. De afgelopen jaren ben ik een aantal keer bij de familie van deze jongen op bezoek geweest, dus ik kende hem persoonlijk.
Hier schieten woorden tekort.